Anasayfa > Uncategorized > Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı

Zayıflamada yeni trend 5 N kuralı

Bilinçsizce ve alışkanlıklarımızı değiştirmeden yaptığımız diyetlerin bitiminde kilo alınması kaçınılmaz oluyor.

 

Dr. Gönül Ateşsaçan “Diyetlerde önümüzdeki yiyecekler alınır ve yerine yenileri konulur. Bunun

 

mantığını kavrayabilir, neden bazı gıdaları yememiz, neden bazılarını yemememiz gerektiğini bilirsek,

 

bir süre sonra kısıtlamaya gerek kalmaz “ dedi.

 

Katı kuralları olan diyetlerde, bir süre sonra canımız diyet yapmak  istemiyor. Önce ruhumuz sıkılıyor

 

ardından da diyeti bırakıyoruz. Beslenme Danışmanı ve Estetik Medikal Hekimi Dr.Gönül Ateşsaçan

 

diyete başlarken, sağlıklı yaşama geçişin birinci adımının ‘sağlıklı beslenme’ olduğunu vurguladı.

 

“Önemli olan ne yediğiniz, nasıl pişirdiğiniz, neyle beraber ne zaman  yediğiniz ve son olarak da ne

 

kadar yediğinizdir. 5 N kuralı budur” dedi. İşte Dr. Ateşsaçan’dan kuralın ana hatları…

 

Ne yemeliyiz?

 

Gün doğduktan batana kadar hayvansal gıdaları gün battıktan sonra sebze grubu tüketilirse

 

metabolizmamız bozulmaz.

 

* Sabah hayvansal protein grubu  

 

* Öğlen hayvansal protein grubu  

 

* Akşam sebze ve karbonhidrat grubu tüketilmeli.

 

Nasıl pişirmeliyiz?

 

* Sebzeler tercihen  buharda, haşlama  veya fırında ızgara şeklinde pişirilebilir.

 

* Etlere pişer­ken yağ eklenmesi emilimi bozar, kiloya neden olur. Mümkünse et, balık ve tavuk

 

pişerken yağ eklenmemelidir.

 

* Sebzelere ve makarna, pilava pişerken 1 yemek kaşığı yağ eklenebilir.

 

* Mangalda ızgara  kanserojendir, çok sık yapılmamalıdır. Zararı yok diye yazın bolca yersek,

 

sindirim sistemimize zarar verir.

 

Ne ile birlikte yemeliyiz?

 

* Meyveler yemekten 2 saat sonra tüketilmeli, yemeğin hemen önce ve sonrasında yenildiği zaman

 

kiloya neden olur.

 

* Meyveleri birbiriyle çok karıştırmamak gerekir.

 

* Hayvansal proteinlerden et, balık ve tavuk ile, peynir, süt ve yoğurt çok sıkı birlikte yenilmemeidir.

 

* Sabah hayvansal protein grubu  ve yanında buğday grubundan elde edilen karbonhidartlar

 

tüketilmeli.

 

* Öğlen  hayvansal protein grubu ve yanında sebze/yeşil salata tüketilmeli.

 

* Akşam sebze ve yanında  buğday grubundan elde edilen karbonhidratlar tüketilmeli.

 

Ne zaman yemeliyiz?

 

Sabah kahvaltısı saat en geç 09:00’da yapılmalı, akşam yemeği ise en geç yazın 20.30’a kadar

 

yenilmelidir. Metabolizmanın sağlıklı olması için, gece uykusu çok önemlidir. Saat 24.00-04.00 arası

 

uykuda olabilirsek, hormonlarımız düzenli çalışır.

 

Ne kadar yemeliyiz?

 

Herkesin mi­de­si ken­di 2 avu­cu ka­dar­dır. Ana öğün­de 2 avu­cu­nuz ka­dar ve ara öğünde 1 avucunuz

 

kadar yemek yemeniz idealdir.

 

Bedene faydalı ve alkali gıdalar

 

Alkali gıdalar: Su lonized (1,5 litre suya 1-2 damla limon ve 1/4 çay kaşığı  toz zencefil)

 

Sebzeler: Sarımsak, kuşkonmaz, su teresi, pancar, brokoli, Brük­el lahanası, lahana, havuç,

 

karnabaar, kereviz, pazı, salatalık, patlıcan, kıvırcık lahana, marul, mantar, hardal, karahindiba,

 

soğan, bezelye, biber, balkabağı, şalgam, deniz yosunu, kabak, arpa çimi, buğday çimi.

 

Meyveler: Elma, kayısı, avakado, muz, kavun, kiraz, kuş üzümü, greyfurt, limon, nektarin, portakal,

 

şeftali, ar­ut, ananas, mandalina, incir, üzüm, böğürtlen grubu, tropikal meyveler, karpuz.

 

Bedene zararlı ve asit üreten gıdalar

 

Asitli gıdalar:Yağlar: Avokado yağı, Kanola yağı, mısır özü, kenevir, keten tohumu, ayçiçeği ve

 

susam yağı.Kızılcık.

 

Buğday grubu: Yulaf, buğday, çavdar, pirinç, mısır.

 

Süt ürün­eri: Keçi, inek, koyun peyniri, süt, tereyağı.

 

Kuruyemiş: Cashews, yer fıstığı, fıstık ezmesi, pekmez, tahin, ceviz.     

 

Zayıflarken uygulamamız gereken kurallar

 

* 3 S kuralı uygulanacaktır:

 

* Sık beslenlenmek

 

* Su içmek (2,5 litre su 12 fincan sıcak ılık olarak)

 

* Spor  yapmak -yürümek. Her gün yakla­ık 1 saat orta tempolu günde 10.000-8.000 adım. (Hürriyet)

Kategoriler:Uncategorized
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: